Wystawa Fotografii | Beksiński | Brodziak | Wójciak | 01.07 – 31.08.2019

Wystawa czarno – białej ( z jednym wyjątkiem ) fotografii pokazująca 3 zupełnie różne stylistyki, idee i odmienne podejścia do tej dziedziny sztuki. Beksiński eksperymentuje z kadrem, ze światłocieniem a nawet ingeruje w negatyw. Jest niezwykle nowatorski, a przecież to przełom lat 50. i 60. Brodziak intryguje, zmusza do szukania treści, drugiego dna, a to wszystko w pikantnym sosie doskonałej wizualizacji. Wójciak subtelnie, romantycznie nie dopowiada, zasłania mgłą. Zmusza widza do domysłów i wyczuwania subtelności.

Wszystkie prace prezentowane na wystawie są przeznaczone do sprzedaży. Zapraszamy do rezerwacji.

ZDZISŁAW BEKSIŃSKI

Zdzisław Beksiński do dziś uważany jest za jednego z najwybitniejszych i najbardziej odkrywczych polskich fotografików lat 50. Jego fotografie z krótkiego okresu fascynacji tym medium pomiędzy 1953 a 1959 rokiem są niezwykle nowatorskie i do dziś robią wrażenie świeżych i współczesnych. Prace te wyróżniają się innowacyjnym podejściem, kreatywnością i wysokim poziomem artystycznym. Kadr, światłocień, niekonwencjonalne podejście do modela i zaskakująca, indywidualna percepcja rzeczywistości, sklasyfikowały Beksińskiego jako twórcę awangardowego.

Fotografie artystyczne w edycji limitowanej 200 egz. w formacie 40×26 cm w oprawie za szkłem z passe-partout, są dostępne w cenie 1.900,-.

Artysta poruszał się w kilku obszarach fotografii, rozpoczynając od miękkich, jasnych fotogramów architektury czy pejzażu, zajął się kompozycją abstrakcyjną, opartą na mikrostrukturach i makrofotografii. Później wykonywał prace w czystym bromie, gdzie ciekawy, niejednoznaczny  kadr stanowi główną koncepcję kompozycji. Beksiński wracał też często do fotografii reportażowej, ale także nowatorski sposób, ukazując fragmenty architektury, zbliżenia murów, płotów, bruku, co budowało  monotonny klimat, melancholijnego miasteczka jakim był Sanok. Bardzo intrygujące są kadry utrwalające postać przechodnia, który schodzi już z kadru lub wchodzi w kadr.

Zdzisław Beksiński bardzo lubił pracę z modelem, którym najczęściej była jego muza i żona Zofia. Pozowała mu do portretów, studium postaci a także do aktów. Tak jak wszystkie prace fotograficzne i te dzieła wyróżniały się niekonwencjonalnym potraktowaniem kadru, pozy i ciekawej kompozycji. Zaskakująca, niepokojąca czasami estetyka prac nierzadko wykraczała poza klasycznie pojmowane piękno i miała za zadanie wzbudzić emocje, zrobić piorunujące wrażenie. Nie chodziło mu obiektywne oddanie rzeczywistości, wręcz odwrotnie każda fotografia była osobistą kreacją mistrza.

Gorset Sadysty. Jedyna fotografia artysty, która posiada tytuł i jest dostępna w dwóch wariantach Kontrowersyjne zdjęcie do, którego pozowała Beksińskiemu jego żona Zofia, którą wcześniej obwiązał ciasno sznurkiem. Światłocień układający się na ciele modelki, budzi niepokój i pogłębia wrażenie napięcia i zastanowienia nad dziwną sytuacją, którą obserwujemy w kadrze.

SZYMON BRODZIAK

Niezwykłe, intrygujące fotografie, jak kadry filmowe – opowiadające historie. Fotografie autorskie dostępne są w pięciu formatach, drukowane  w technologii druku pigmentowego, na papierze fotograficznym o doskonałej jakości – Hahnemühle Photo Pearl 310 g. Każde zdjęcie jest numerowane oraz sygnowane przez Autora. Praca na rewersie posiada Certyfikat Autentyczności. Limitowana edycja autorska dostępna jest w  największej ilości dla najmniejszego formatu i najmniejszej ilości dla największego formatu. Ceny rozpoczynają się od 490,- zł

Minimalistyczne fotografie Loop 01 i 02 oraz Labirynt 01 i 02 , stanowiące niezwykłe dyptyki. Para tych zdjęć zrobi ogromne wrażenie w pięknym wnętrzu.

Kolejne zdjęcia Brodziaka to budzące ciekawość zdjęcia pełne treści i tajemnic do odkrywania, niezwykle intrygujące Noti Lampa,  Noti Schody, Noti Parkiet i Noti Koń, stanowiące pełny cykl. W kompozycji czterech prac wyglądają perfekcyjnie. To jeden z pierwszych cykli fotografii reklamowej, którym Szymon Brodziak dał drugie życie w formie fotografii artystycznej.

Baletnice Teatru Wielkiego w Poznaniu w obiektywie Szymona Brodziaka, w ciekawych ujęciach na placu budowy ogromnego centrum handlowego. Prace prezentowane w kolekcji kilku sztuk.

Fotografie kolekcjonerskie Brodziaka to odbitki w Limitowanej Edycji Kolekcjonerskiej. Archiwalny wydruk pigmentowy na papierze Canson Platine Fibre Rag 310g., który spełnia muzealne standardy jakości i długowieczności. Praca ręcznie numerowana i sygnowana przez Autora, z odrębnym  Certyfikatem Autentyczności.  Nakład fotografii kolekcjonerskiej  nie przekracza 30 egzemplarzy we wszystkich, dostępnych  formatach. Cennik fotografii jest progresywny, stąd decyzja kolekcjonera o zakupie fotografii w wyższej cenie może skrócić limit odbitek nawet do 1/1. Kupując fotografię kolekcjonerską w oprawie, mają Państwo pewność , że jest ona wykonana w wysokim standardzie, z muzealnym szkłem, zapewniającym długowieczność fotografii i komfort oglądającemu przez rozproszenie odbić otoczenia.

MAREK WÓJCIAK

Marek Wójciak – fotograf romantyk. Ta krótka definicja trafia w sedno sposobu podejścia do fotografii przez artystę. Tematyka prezentowanych fotografii to Baletnice przedstawione w subtelny, zjawiskowy sposób. Dużo miękkości, rozmyć i lekkości.

Fotografie w formacie 90x60cm w oprawie z passe-partout 100x70cm. W cenie 1500,-.

Marek Wójciak – kontrasty. Drugim ulubionym sposobem fotografowania jest korzystanie z mocnych kontrastów, ostrego światłocienia. Tematyka prezentowanych fotografii to Baletnice przedstawione w graficzny sposób, mocno zarysowane sylwetki , kadr podzielony na czerń i biel, mało niuansów i szarości.

Marek Wójciak – Red. W odróżnieniu od Beksińskiego i Brodziaka, którzy jednoznacznie opowiedzieli się po stronie czerni i bieli, Wójciak tworzy też zdjęcia kolorowe. Na wystawie można zobaczyć jedną Czerwoną suknię. Piękne, soczyste zdjęcie z głębokim światłocieniem, oddanymi miękkościami i wielką głębię.